Prebliski Vitalnost in skrb za zdravje Zdravje

Ultimativni nasvet za zdravje: »Vozite po sredini!«

cesta
Avtor: manjauz

Že nekaj časa nazaj sem slišala ali prebrala analogijo, ki idealno opiše bedarije, ki jih počnemo (ja, tudi jaz včasih), ali z bolestno zategnjenostjo ali nevarnim hedonizmom.

Bistvo analogije je bilo, da je človeško telo kot avto.

Avto rad vozi naprej. Po sredini ceste. Avto se nerad znajde v levem ali desnem jarku.

 

Na žalost imam kljub temu pogosto občutek, kot da nihče več ne vozi po sredini. Večina se jih je zakopala v en ali drug jarek. V en ali drug ekstrem.

  • »Telovadit vsak dan ali nič.«
  • »Biti vegan ali nič.«
  • »Superfoodsi vsako jutro ali nič.«
  • »Nič, kar vsebuje sladkor, ali nič.«
  • »Detox po pravilih ali nič.«

Zanimivo je, da vsak najde svoj ekstrem.

  • »Kako ne ješ mesa, VSAK DAN moraš jesti meso!!«
  • »Aja, jaz sploh ne jem čokolade, ampak, kadar pa jo, pojem pa celo.«
  • »Kdo je pa že kdajkoli spil eno pivo z družbo in šel domov?«
  • »Ja, bom spet moral ja. Ampak zadnja dva meseca nisem našel niti en dan, ko bi lahko šel na fitnes.«

Pa nismo le ljudje takšni.

Takšna je industrija, takšna je znanost, takšen je Hollywood.

Ampak ni nam treba biti »sex, drugs & rock’n’roll ali pa nič.« Ni nam niti treba biti »Gwyneth-na-detoxu-vsak-dan-Paltrow ali pa nič.« »Furamo lahko po svoje.« Furamo lahko po sredini.

Ja, “nekaj” je dokazano bolje kot “nič”

PRIMER 1

Ameriška zveza za zdravje srca AHA (American Heart Association) je nedavno objavila rezultate raziskave društva EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition), ki so v 13-letni raziskavi, v kateri so spremljali prehranske navade več kot 450.000 Evropejcev, dokazali, da k zdravju srca in ožilja občutno prispeva že delna veganska dieta. (vir)

Eden ključnih vodij je za medije povzel spoznanja raziskave:

Instead of drastic avoidance of animal-based foods, substituting some of the meat in your diet with plant-based sources may be a very simple, useful way to lower cardiovascular mortality.

Podobno je govoril že oče holistične veganske diete T. Colin Campbell, ki je sicer zatrjeval, da je pozitiven učinek na zdravje največji, če se veganstvu posvetimo 100%, vseeno pa se pozna učinek, četudi jemo mlečne izdelke 1x na teden ali meso 1x na mesec.

PRIMER 2

Včasih je veljalo, da moramo telovaditi vsaj 3x na teden – po 30 minut, kar znaša 90 minut telovadbe na teden. Pozneje so različna društva za varstvo zdravja priporočala 150 minut na teden, kar je enako 30 minut telovadbe na dan, petkrat na teden.

Raziskave so nazadnje dokazale, da lahko telovadimo tudi 7 minut zjutraj in sedem minut zvečer – 5x na teden, ali pa 150 minut rekreacije opravimo za vikend. Praktično enak učinek ima to na telo. Ne komplicirajte torej, če mislite, da kratek tek ne bo imel učinka. Vsak kilometer je bolje kot nič.

PRIMER 3

“Spati moramo 8 ur na dan.” Kolikokrat ste že prebrali ali slišali to? Milijonkrat. Vem. Ampak dejstvo, da je 8 ur spanja bolje kot 7, je prav tako nespodbitno kot to, da je 7 ur spanja je boljših kot 6. Spite torej toliko, kolikor lahko. In ne živcirajte se, če vam pač to ne gre dobro od rok.

Za takšne, kot pa sem jaz, ki sem ustvarjena za spanje, in je jutranje vstajanje nekaj najbolj groznega na planetu, na dušo polagam le to, da so raziskave pokazale, da je več kot 8 ur spanca odveč oz. redno dolgotrajno spanje poveča možnosti za srčno kap. (vir)

PRIMER 4

Bizarni primeri “vožnje po jarku” so znani tudi pri tistih, ki iščejo bližnjice. Četudi je vitaminsko mineralni deficit zelo resna stvar, je tudi pretiravanje z jemanjem prehranskih dopolnil ekstrem, ki telesu nič ne služi. 

Četudi recimo vitamin C težko predoziramo, saj vse, kar ne moremo uporabiti, polulamo, se je dejansko že zgodilo, da so ljudje dobili drisko in bruhali. Zato nikar ne pojejte več kot 2000 mg vitamina C na dan. To je limit.

Prav tako lahko telesu ponagaja prekomerno uživanje magnezija, ki je izredno pomemben mineral v našem telesu – tako za živčni sistem kot delovanje mišic in prebavil. Vseeno pa je priporočljivo, da ne zaužijete več kot 500 mg magnezija na dan, ker lahko svojim prebavilom tako malce preveč pomagate, če me razumete 😉

Po pameti in po sredini torej! Za zdravje in za dušni mir.

Komentiraj