Napitki in smoothieji Presne jedi Recepti Veganske jedi Zdrave sladice in zajtrki

Smoothie skleda Zelena jagoda

smoothie skleda zelena jagoda
Avtor: manjauz

“Drink your greens,” pravijo angleško govoreči. Vsi vemo, kako pomembna je zelena listnata zelenjava, solata, špinača, sveža zelišča ali regrat – vsi se nahajajo v samem temelju prehranske piramide – ne glede na to, katere različice.

Zakaj zelena listnata zelenjava?

Zelena listnata zelenjava je odličen vir antioksidantov – ne le vitaminov A, C in E, ampak tudi zeaksantina, luteina in beta-karotena, najbolj očiten pa je klorofil, ki zelenju daje prepoznavno zeleno barvo. “Temnejša je, boljša je,” velja pravilo, saj je v tem primeru bolj nabita z mikro hranili. Na splošno v zelenju najdemo ogromno vitamina B6, vitamina K, magnezija, železa in kalcija.

Iz mikrohranil, ki se v listnati zelenjavi nahajajo v največji meri, lahko povzamemo, da ima listnata zelenjava izredno blagodejne učinke na naše zdravje in vitalnost:

  • pomaga pri presnovi in prispeva k energijskem izkoristku,
  • skrbi za zdravo kri in krvožilje,
  • pripomore k zdravju kosti in mišic,
  • uravnava hormonski sistem,
  • skrbi za zdrave živčke,
  • spodbuja nivo energije,
  • soomogočajo proteinsko sintezo (aminokisline so sestavni del naših mišic, imunskega sistema, kože itd. – torej proteinska sinteza ni pomembna le za mišičnjake, ampat vse, ki želijo biti zdravi in/ali lepi)
  • pripomore k močnim in zdravim zobem ter dlesnim,
  • ohranja dober vid oz. zdrave oči,
  • pripomore k zdravi koži, tudi k njeni obrambi pred sončnimi žarki, 
  • kot bombica mineralov in vitaminov v telesu deluje alkalno, zato je odlična pomoč pri preprečevanju vnetij ali obolenj,
  • spodbuja proces čiščenja telesa, zato ob večji količini uživanja zelenja lahko ublažimo neprijeten telesni vonj ali zadah,
  • kot izjemen vir antioksidantov je pogosto ključen element razstrupljevalnih diet, vsekakor pa celice ščiti pred oksidativnim stresom, kar je še posebej pomembno za kadilce, pivce alkohola in vse, ki se nezdravo prehranjujejo. Prav pride tudi tistim, ki zelo intenzivno trenirajo in si ne dajo dovolj časa za regeneracijo.

Zakaj zeleno zelenjavo stlačiti v smoothie

Ker za vnos zelenja pogosto nameravamo poskrbeti šele pri kosilu ali večerji, hitro zapravimo priložnost, da bi v dnevu pojedli kaj zelenega, če se zaradi skomin raje odločimo za pečen krompir ali rižoto, na solato pa pozabimo.

Zelenje lahko uživamo na številne načine – vedno pa je najbolje, da je v presni obliki. A naj solata ne bo vaša edina oporna bilka. Zeleni smoothie ali zelena smoothie skleda je preprost način, da že zjutraj poskrbite, da vaše telo zažene, kot se šika.

Smoothie skleda Zelena jagoda
Št. porcij: 1
Zelena smoothie skleda je prvovrsten zajtrk, ki nam da energije, prispeva k boljšemu počutju in odpornosti, primerna je celo v času detoxa, vsekakor pa je najokusnejši način, da že zjutraj pojemo nekaj sveže listnate zelenjave.
Oceni recept
Natisni
Priprava:
2 min
Skupen čas:
2 min
Priprava:
2 min
Skupen čas:
2 min
Sestavine:
  1. Šalčka zelenja (mlada špinača, solata, steblna zelena in zeleni radič)
  2. 2 breskvi
  3. 1/2 merice veganskih proteinov z okusom vanilije
  4. 1 čž moringe
  5. 1 čž spiruline
  6. voda
Za posip
  1. 50 g svežih jagod
  2. 1 jž konopljinih semen
Po želji
  1. Nekaj listkov sveže stevie
Priprava:
  1. Vse sestavine, razen jagod in konopljinih semen, vržemo v mikser, prilijemo vode za dober centimeter ali dva (glede na posodo blenderja) in zmiksamo v gladko, gosto kremo.
  2. Med tem narežemo jagode, ki jih posujemo čez gosto kremo.
  3. Posujemo s konopljinimi semeni.
  4. Pojemo takoj.
Nasveti & triki:
  1. Ker ste rekli, da ne veste, kje bi sestavine za moje recepte kupili, vam podajam nekaj usmeritev. Poudarjam, da gre zgolj za usmeritve - sestavine lahko kupite tudi drugje. Z omenjenimi podjetji nisem nikakor promocijsko povezana.
  2. Sunwarrior Blend Vanilija »
  3. Moringa v prahu »
  4. Spirulina v prahu »
  5. Pripravila ManjaUZ
Manja Ujčič Zrimšek http://manjauz.si/

Komentiraj