Marketing

Samsung: Tako tekmovalen, pa vse bolj podoben

Screen Shot 2013-03-13 at 12.25.03 PM
Avtor: manjauz

Poudarjati, da mora imeti vsaka blagovna znamka svojo zgodbo, vrednote, vizijo, značaj, ki se odraža v vseh načinih komunikacije, je nesmiselno in žaljivo do tistih, ki to že stoletja vedo. Louis Vuitton bi me zgroženo pogledal že v devetnajstem stoletju, če bi me slišal oz. prebral moje besede. Pa vseeno vse pogosteje opažamo, da se blagovne znamke v komunikacijskem boju za pozornost, v katerem so njihovi nasprotniki konkurenčne blagovne znamke, izgubijo. Včasih dejansko postanejo podobne tistim, ki jih skušajo »premagati«. Zadnje leto je videti, da za sindromom dolgočasnega tekmeca trpi tudi Samsung.

Samsung Galaxy 4S

V segmentu pametnih telefonov nesporno največji tekmec Applovemu iPhonu je svojo kreativnost očitno izgubil približno istočasno z odločitvijo kalifornijskega sodišča, ki je razsodilo, da se je Samsung preveč (milorečeno) zgledoval tudi pri snovanju svoje najbolj popularne mobilne naprave Samsung Galaxy. No, njuni neskončni boji v dokazovanju, kdo komu krade patentirane ideje, me niti ne zanimajo, bolj me moti rivaliziranje na marketinškem nivoju.

Samsungova kreativnost je šepala že, ko je na svojo tretjo različico Samsung Galaxyja opozoril z oglaševalsko akcijo »Stop Waiting«, s katero je potrošnike – predvsem privržence iPhona, ki so takrat čakali na peti iPhone – skušal prepričati, da je vse, na kar čakajo, že na trgu, da Samsung Galaxy 3S vse ima. Ja, oglaševalci na ameriškem trgu lahko izvajajo primerjalne oglasne akcije, ki se Evropejcem pogosto zdijo nekoliko neposredne in nespoštljive, ampak akcija sicer čudovite 72andSunny je bila – po mojem menju – bedna. Reči hočem, da se morajo podjetja in blagovne znamke zavedati, da morajo potrošnike prepričati s svojimi izdelki in storitvami, ne s tem, da so boljšiodalternative.

Potrošniku je vseeno, ali je nekaj boljše od drugega, kupil bo le najboljše! In če podjetje ne najde drugega načina promocije kot to, da žali najuspešnejšega konkurenta, dolgoročno nima svetle oglaševalske prihodnosti. Zakaj? Megalomanski oglaševalski proračuni, ki plačajo akcije, kot je Samsungova, promovirajo tudi konkurenta – v tem primeru še vedno uspešnega Appla. Zavedajmo se namreč, da subtilno sporočilo Samsungove akcije ni bilo »Pametni vedo, da smo boljši od Appla«, ampak »Apple je naša najhujša konkurenca.« In kar je najhuje? Z žaljivim tonom oglaševalske akcije so sporočili tudi to, da v svojem nastopu niso suvereni, ampak sfrustrirani. Kot bi se mala deklica drla na ves glas, da je njeno krilce lepše od sosedove Marjetke.

Prav. Mimo je. Ampak Samsung z najnovejšo akcijo dokazuje, da njihov pogled še vedno ne seže dlje od sence ougriznjenega jabolka. V četrtek, 14. marca 2013, bo južnokorejsko podjetje razkrilo najnovejši model svoje galaktične mobilne naprave Samsung Galaxy 4S. In promocija dogodka silno spominja na hajpanje pred Applovimi dogodki, ko se potrošnikom meša od skrivnostnosti. Pa ne samo to. Najnovejša oglasna akcija »Unopened« je tako kičasta, kot bi se spodobilo le za božično kampanjo trgovca John Lewis.

Oba video oglasa si lahko ogledate tukaj:

Pa da smo si na jasnem. Sem zvesta uporabnica Samsungovega pametnega telefona.

Komentiraj