Marketing

Oglaševalci, pojdite med ljudi!

perwoll
Avtor: manjauz

Vsi, ki delajo v oglaševanju, marketingu oz. komunikacijski panogi – bi morali enkrat na mesec stopiti do prvega mimoidočega in povprašati, ali pozna blagovno znamko za katero delajo. Po vsej verjetnosti ta mimoidoči iz torbice ali žepa ne bo potegnil izdelka te znamke, kot bi to storila prelestna dama, ki v torbici vedno skriva Perwoll …

Še vemo, kaj je Real Life?

Včasih se v človeka zasadi ideja, pomislek in v njem počasi klije. Drobno seme skepticizma je letos vame zasejala Lučka Peljhan, ko smo se s Tanjo Mezga pogovarjale o – takrat še – prihajajočem 22. Slovenskem oglaševalskem festivalu. »SOF je Real Life,« je rekla prva dama slovenskih oglaševalskih festivalov. Ob nadaljnjem pogovoru je pojasnila, da je ta »realnost« festivala ključen moment del, ki na SOF-u zmagujejo. Tisti komunikacijski projekti, ki prevzamejo, prepričajo potrošnika (ga »win him over«), zmagajo tudi v očeh SOF-ovih žirij.

Da se je klica razvila dalje, je bil kriv navdihujoči Alf Rehn, poslovnež, mislec in govorec na letošnjem SOF-u. V svojem fantastično ciničnem nastopu je podal zelo smel pomislek: »Oglaševanje je industrija, v kateri delajo privlačni ljudje za privlačne ljudi.« Kot da je sama panoga razvila nek samopotrditveni elitizem – lepši, boljši, srečnejši prodajajo lepšim, boljšim, srečnejšim tako, da v oglasih prikazujejo lepše, boljše in srečnejše ljudi … 

Ne, da morajo oglaševalci nazaj v »real life«, temveč se morajo vanj šele podati

To, da komunikacijska panoga v sebi skriva nek nemarni elitizem, se skriva tudi v samem bistvu oglaševanja. Je samosvoja dejavnost, ki sicer – zgodovinsko gledano – deluje v imenu podjetja, a izdelke in storitve vseeno pušča tam nekje zadaj, mistificirane, le vabljive, ne otipljive in ponujene za preizkusit. First … You buy it.

In kakor je ta princip oglaševanja  – ki še zdaj na zunanjih panojih nemarno razkazuje dvometrske kose zapakiranega mesa s prečrtano ceno in velikim logotipom trgovca – odmaknjen od (resničnosti) izdelkov in storitev, ki jih promovira, je odmaknjen tudi od potrošnika. Je le pesem siren. In ta pesem zanj nič ne naredi, ne polepša mu življenja, le zvabi ga v čeri potrošnje in …

Kar se mi zdi lepo, je, da ta enosmerni, »madmanovski« princip oglaševanja umira, da z razvojem integriranega in interaktivnega marketinga, trajnostnega razvoja, družbene odgovornosti itd. postaja le ena izmed oblik komuniciranja.

Prava pot? Tista, ki je dobra za posel in za potrošnika

Marketing se je v zadnjih letih ne le približal potrošniku, ampak ga je povabil k soustvarjanju, komunikacijski aspekt poslovnega razvoja pa je izdelke naredil takšne, da so postali del družbe in del okolja. No, če bodo želeli preživeti, se bodo morali infiltrirati na ta način. Če so izdelki del družbenih aktivnosti (kot je Nike+ FuleBand) ali če podjetja dojamejo, da morajo postati del narave in lokalnega okolja (Chipotle), bodo začela delovati po tistem principu trajnostnega razvoja, ki je kot »buzzword« kraljeval nekaj let nazaj …

Bistvo poslovanja, komuniciranja in razvoja, ki se vpenja v družbo in lokalno okolje je, da dela za človeka, da dela za okolje. Ali še bolje – z njim. Kot za znamke velja filozofija Brand Butler: ne nagovarjajte potrošnika, da bo z vašimi izdelki dosegel lepše, boljše, srečnejše življenje. Razvijte komunikacijske projekte blagovne znamke, storitve, ki se ujemajo z njenimi vrednotami. Če so te vrednote zastavljene pravilno in smotrno, bodo marketinške dejavnosti izboljšale prihodnost blagovne znamke (ji zagotovile obstoj in moč na trgu), potrošniku pa dejansko izboljšale življenje, ga naredile lepšega in srečnejšega.

Chipotle: Back to the start

Oglaševalci, pojdite med ljudi

Čeprav se panoga razvija in popravlja svojo elitistično tendenco, ščepec popotnice iz Madisonove avenije ostaja … No, kaj ni večina močnejših oglaševalskih in komunikacijskih agencij v Sloveniji nabasanih tam nekje v sredini Ljubljane? Večina njenih predstavnikov se lahko nemudoma sestane na Gradu, pa – če si naročijo taksi – do tja ne bodo rabili več kot 10 minut … Zadrga, Original in SPEM ter še nekaj takšnih bodo tja verjetno prišli, ko bo srečanja »lepših, boljših in srečnejših« že mimo …

Vsem – tistim, ki bi na sestanek prišli pravočasno in tistim, ki bi nanj zamudili – pa dam nasvet: Pojdite med ljudi! 

Ne vprašajte le svoje mame, ali razume in ali jih je všeč oglas. Pojdite v vas, ki je v bližini vašega vikenda, kjer si spočijete od dela, nagovarjanja potrošnikov, utrujene možgane. Pojdite v to vas in vprašajte mimoidoče, ali poznajo vašo znamko. 

Ne razumite me narobe – nikomur ne pravim, da dela premalo ali slabo. Daleč od tega! Pravim pa, da obstaja velika verjetnost, da mnogi izmed mimoidočih ne bodo vedeli, o kateri znamki govorite, če pa bodo vedeli, ne bodo vedeli za nove izdelke, slogane, vrednote vaše blagovne znamke … Marsičesa niso in ne bodo opazili. Verjemite pa, da bodo opazili, če bodo njihova življenja zaradi komunikacijskih projektov vaših znamk lepša, boljša in srečnejša.

To je real life. Don’t miss it.

Komentiraj