Jedilniki Zdravje

Light 6-dnevni detox

detox jedilniki
Avtor: manjauz

Lahko rečemo, da je detox modna muha, izgovor za dieto ali bedarija, ampak sama verjamem, da je smotrno vsake toliko časa dobro prečistiti telo.

Sicer nisem fanica agresivnih detoxov, vsekakor pa obožujem lahek detox, ki me napolni z energijo, mi da občutek lahotnosti, prispeva pa tudi k minimalni izgubi telesne teže, saj pospeši metabolizem, pospeši izločanje odvečne vode iz telesa, predvsem pa človeka prisili k bolj zdravim kulinaričnim izbiram.

Prišel je čas, da izkoristim njegove prednosti. 

Razstrupila sem bom z blagim detoxom, ki izključuje le malo stvari, temelji pa predvsem na lahki rastlinski prehrani. Zaradi intenzivne telovadbe si bom tudi v času detoxa privoščila kakšno ribo ali jajce – a vse v zmerni meri.

Kako se bom lotila detoxa

Stvari rada delam po svoje in tudi razstrupljam se tako. 

V času detoxa bom:

1.) Vsak dan začela z uro joge. 

Če vam joga ni domača, poskusite preprosto jutranjo sekvenco Daše Lakner, ki vas bo lepo pretegnila in prebudila:

2.) Iz prehrane bom izločila osnovne alergene (laktoza in gluten) ter sladkor.

To pomeni, da ne bom uživala mlečnih izdelkov in žitaric (razen ajde, riža in kvinoje – pa še to, če bo lakota). Odpadejo vsa predelana živila, tudi bel sladkor.

3.) Vsak dan bom pojedla vsaj 3 obroke, ki bodo temeljili na svežem sadju in zelenjavi.

Zajtrk, kosilo in večerja so ključni obroki. Poleg njih pa običajno uživam še jutranji napitek (Detox Smoothie Light, limonado ali domači jabolčni kis z vodo.)

4.) Ne bom stradala.

Ne strinjam se, da mora telo stradati, da se dobro prečisti. Sploh ne, če smo zdravi organizmi.

Dovolj je, da uživamo redne obroke, nepredelana živila in raznovrstno hrano rastlinskega izvora. Urejena in hitra prebava nam bo v nadaljnjih dneh pomagala očistiti telo. 

5.) Živila, ki so zaželena na krožniku:

  • sveže sadje (jabolka, pomaranče, limone, ananas in kivi)
  • zmrznjeno sadje (gozdni sadeži, borovnice in jagode)
  • mega pomembno: zelena listnata zelenjava (špinača, regrat, radič, zelje, rukola, blitva itd.)
  • gomoljna zelenjava (rdeča pesa, korenje in sladki krompir)
  • ostala zelenjava (kalčki, koromač, stročnice, paradižnik, koruzice, redkvice, brokoli, cvetača, čebula, česen, bučke in jajčevci)
  • semena in oreški (predvsem chia, laneno seme, bučna semena, mandlji in indijski oreški (za vegansko mleko)
  • superhrana (spirulina, ječmenova trava, baobab, acai, camu camu)
  • masti in olja (kokosovo olje za toplotno obdelavo in olivno ter bučno olje za hladne jedi)

6.) Živila, ki jih bom uživala v zmerni meri:

  • 1x/dan: kava (pila bom namočeno kavo) z veganskim domačim mlekom iz indijskih oreškov
  • 1x/2 do 3 dni (1 manjša porcija): jajca (1), meso (100 g) in ribe (1 file), če bom imela občutek, da to moje telo potrebuje. (predvsem losos, jajca in perutnina – idealno bi bilo, da bi bila ta domača.)

Se bi razstrupljali z mano?

Če vas mika, da bi se detoxa držali tudi sami, lahko sledite mojim idejam jedilnikov.

Jedilnik za 1. dan najdete tukaj »

Komentiraj