Recepti Veganske jedi Zdrave sladice in zajtrki

Jesenski zajtrk z jabolki in kostanji

jesenski zajtrk
Avtor: manjauz

Vam povem nekaj čisto po resnici? Če ne bi hotela tega recepta deliti z vami, ga ne bi nikoli stlačila v kozarec, poravnala nivojčkov in ga nesla ven, da se vidi, kaj vse je notri. Preveč dela in popolnoma nepotrebno. To sem storila le zato, da se jasno vidi, kaj vse je notri. Ker res hočem, da tole poskusite.

No, v vsakem primeru bi ohranila nivojčke oz. sestavin ne bi takoj zmešala, čeprav gredo odlično skupaj. 

Včasih se sprašujem, zakaj sestavljam stvari, ko pa na zadnji tretjini vse zmešam skupaj. Ampak stvar je, da mi je všeč probati vse posebej. In potem malo tega zraven, pa malo več tega, malo manj onega … 🙂 Hrana je za uživat. Razveseliti mora tako brbončice kot oči, zato bom vedno komplicirala, četudi na koncu zmešam vse komponente.

Če ste za malo kompliciranja, vam priporočam, da si vzamete en večer in si pripravite sestavine za tale super jesenski zajtrk, ki se dela sam od sebe čez noč. Ne glede na to, ali ga boste v celoti zmešali, servirali v svoji najljubši skodelici za kosmiče ali pojedli iz blenderja. Koga briga, kaj nas razveseljuje! 🙂

Bodite svobodni

  • Vse komponente so narejene v naprej.
  • Lahko jih naredite v poljubni meri, saj bodo vse sestavine počakale 2 do 3 dni v hladilniku. Nekatere celo več.
  • Jabolčna čežana bo zaradi lastnega sladkorja ostala sveža tudi cel teden. Uporabite jo lahko namesto jajca v pecivih, kot namaz, jo dodaste v smoothie, z njo popestrite ameriške palačinke ali ovseno kašo. Če mene vprašate, jo je zato nesmiselno delati le za eno porcijo, ampak odločitev je vaša. Spodaj so sestavine za posamezno porcijo.
  • Tudi chia puding je stvar, ki je popolnoma nespremenjen dva, tri dni. Naredite ga v posebnem kozarcu in ga vsako jutro dodajte 2 do 3 žlice – na dno smoothiejev, presnega sladoleda ali sadnih krem. Delate ga lahko z vodo, sokom ali s poljubnim mlekom. (Več o chia pudingu najdete tukaj.)
  • Čez noč namočena ajdova kaša (več o njej tukaj) je edina stvar, ki jo jaz načeloma ne delam na zalogo, pa bi jo lahko. S kostanjevim pirejem, s katerim sem jo zmešala danes (sicer jo z jogurtom, ali pa jo že v štartu namočim v mleku), je bila bombastično dobra. Definitivno bom iz tega izhajala tudi pri nadaljnjih receptih.

jesenski zajtrk 2

Jesenski zajtrk z jabolki in kostanji sestavljajo 4 komponente:

  • chia puding
  • namočena ajdova kaša s kostanjevim pirejem
  • jabolčna čežana
  • sveža jabolka s cimetom in kuhanimi kostanji (v Hoferju dobite že kuhan kostanj; Happy harvest)

To je to. Brez dodanega sladkorja, brez dodanih maščob. Njam!

Jesenski zajtrk z jabolki in kostanji
Št. porcij: 1
Slasten zajtrk iz jesenskih sestavin, ki je popolnoma brez dodanega sladkorja ali maščob. Ne vsebuje glutena ali laktoze, ker je 100% vegi, nima holesterola.
Oceni recept
Natisni
Priprava:
10 hr
Skupen čas:
10 hr 10 min
Priprava:
10 hr
Skupen čas:
10 hr 10 min
CHIA PUDING
  1. 1 do 2 žlici chia semen
  2. 1 do 1,5 dcl vode (ali mandljevega mleka)
  3. 1 žlica lucume (ali stevije ali medu)
  4. 1 žlička razmaščene mandljeve moke (če ste uporabili mandljevo mleko, je ne potrebujete)
NAMOČENA AJDOVA KAŠA
  1. Ajdova kaša
  2. Voda
  3. Kuhan kostanj (vrečka)
  4. Jabolčna čežana (žlička - ali več po okusu)
JABOLČNA ČEŽANA
  1. 2 do 3 jabolka
  2. voda
POSIP
  1. Jabolka
  2. Kuhani kostanji
CHIA PUDING
  1. Pripravimo večer prej.
  2. V posodici zmešajte chia semena, lucumo in tekočino, pomešajte in postavite v hladilnik. Po 15 minutah še enkrat premešajte vsebine. S tem boste preprečili, da bi se del chia semen prijela na dno ali neenakomerno sprijela.
NAMOČENA AJDOVA KAŠA
  1. Pripravimo večer prej.
  2. Ajdovo kašo dobro speremo pod vodo in zmešamo s toliko vode, da so semena prekrita.
  3. Naslednji dan semena še enkrat premešamo in odlijemo odvečno vodo.
  4. Kuhanj kostanj spasiramo, v pire pa vmešamo ajdovo kašo.
JABOLČNA ČEŽANA
  1. Pripravimo večer prej.
  2. Jabolka skrbno operemo, olupimo in narežemo na enako velike koščke. Tako bomo zagotovili, da bodo vsi koščki istočasno skuhani.
  3. Jabolka stresemo v kozico, jih prelijemo s toliko vode, da so prekrita. (Če imamo radi aromatična jabolka, jim pred kuhanjem dodamo 1 klinček in ščepec cimeta. Le-ta bo še dodatno pomagal ohraniti jabolčno čežano svežo. Bo pa nekoliko spremenil barvo - jabolčna čežana ne bo sončno rumena, ampak malce rjavkasta. Odločitev je vaša.)
POSIP
  1. Jabolka in kuhane kostanje narežemo na manjše kose in jih potresemo po zloženki.
Manja Ujčič Zrimšek http://manjauz.si/

Komentiraj