Zdravje

Hujšanje in izguba maščob

Če hujšamo, se moramo znebiti predvsem maščobnih zalog. Tudi izguba odvečne vode iz telesa bo sicer rezultirala v nižji številki na tehtnici, a izguba vode ni enaka izgubi prave telesne teže.

Hitre diete, ki nas bodo morda razveselile z izgubo nekaj kilogramov v parih dneh, spodbujajo predvsem izgubo odvečne vode iz telesa – ki se lahko tam nabira zaradi slabega metabolizma, izjemne količine skladiščenih hidratov (vsak gram glikogena načeloma nase veže 3 g vode – vir) ali porušenega razmerja elektrolitov (kalij / natrij).

Ogromno vode se bomo torej znebili že, če bomo:

  • intenzivo telovadili in porabili glikogenske zaloge v mišicah,
  • zmanjšali uživanje soli in jedli preprosto, nepredelano hrano, ki bo pospešila naš metabolizem, ali
  • pili diuretike, kot so alkohol, kava ali zeleni čaj, ki lahko pospešijo izločanje vode iz telesa.

A to je lahko 2-dnevna priprava na večer, ko želimo dobro zgledati, ni pa to način, s katerim bi resnično nadzorovali zdravo telesno težo … Saj veste – edina dieta, ki vas nagradi z zdravo telesno težo je zdrav in aktiven življenjski slog.

Kako se torej znebiti maščob? Izčrpati je treba maščobne zaloge – belo maščobno tkivo.

 

To lahko naredimo na več načinov:

  1. Zmanjšamo količino zaužitih kalorij (cca 300 do 500 pod dnevno potrebo) in s tem telo počasi stradamo, kar je – po mojem mnenju – zgolj nasilje nad telesom, ki nas po določenem času nagradi le z jo-jo učinkom, ker s hitrimi in rigoroznimi dietami ne moremo živeti.
  2. Lahko pa jemo zdravo in povečamo nivo redne fizične aktivnosti. Vsaka fizična aktivnost, ki je dovolj intenzivna ali traja dovolj časa, bo posledično vplivala na zmanjšanje telesne teže, obstajajo pa načini vadbe, ki so še posebej učinkoviti pri topljenju oz. mobilizaciji maščob.

Preberite zapis Telovadba za topljenje maščob »

Koliko maščobe v telesu sploh potrebujem?

Maščoba seveda ni “bad guy”. Naše telo jo nujno potrebuje za zdravo hormonsko delovanje, uravnavanje telesne temperature, prebavo, ultra dolgotrajne aktivnosti in nego določenih organov. Vseeno lahko prekomerno skladiščenje maščob, ki so pokaže v zajetnih maščobnih oblogah, privede do bolezni srca in ožilja, debelost, diabetes tipa II itd.

ŽENSKE:

  • Sprejemljivo = 25% do 31% 
  • Najnižja meja = 14%

MOŠKI:

  • Sprejemljivo = 18% do 25%
  • Najnižja meja = 6%

(vir)

1x komentirano

Komentiraj