Marketing Zdravje

FMCG in hrana: trendi in marketing

domace
Avtor: manjauz

Ob prelomu leta so vedno objavljeni številni trendi za različna področja. Moje oko predvsem ujamejo trendi na področju FMCG, tisti na področju telovadbe in trendi na področju poslovanja s hrano.

Vseeno me jezi, ko so ljudje popolnoma fascinirani nad tem, kaj so napovedali. UPORABLJAJTE ZDRAVO PAMET, madona! Saj se vse pokaže v naprej.

Trendi, ki sem jih zadnje čase najbolj opazila:

Trend, ki že nekaj lest raste (in tega se tudi sami zagotovo zavedate), je “fascinacija nad naravnim in zdravim”.
  • Medtem ko je v trgovinah BIO kotiček sprva zavzemal le nekaj odsotkov planograma, se zelene police zadnja leta širijo iz odmaknjenih kotov v center trgovin blizu kruha ali blagajn.
  • Natur različice mlečnih izdelkov zavzemajo vse več prostora v trgovskih hladilnikih (tako v klasičnih trgovinah kot diskontnih).
  • Zagotovo v Ljubljani (žal drugod ta trend res ni besno razvit) vse pogosteje opažate zdrave in “organske” različice malic in kosil (tudi takšnih, ki si jih lahko privoščiš tudi na poti), od smoothie barov do dostave juhic in solatk, organskih “brunch” gostilnic, kot sta Bazilika in Fejstmeni, osveščenih slaščičarn, ki imajo tudi alternativne sladice (Lolita in Zvezda) itd.
  • Tudi čistila naj bodo naravna in EKO. Včasih je bila sopomenka eko čistil Frosch, zdaj pa trgovci nove naravne izdelke izpostavljajo na posebnih promocijskih policah. Poleg tega pri čistilih vse pogosteje opazimo pozicijske slogane, kot so “z naravno močjo citronske kisline” in podobno.
Drugi trend se je letos najbolj pokazal v času šova Gostilna išče šefa. Govorim o poudarjanju pomena “domačega in lokalnega”.
  • Ne le menu v gostilni, ta trend je povzel tudi slovenski marketing v času šova, ki praktično ni znal več uporabiti drugega pridevnika kot “slovensko”.
  • Pa ne gre le za Gostilno. Že nekaj restavracij in gostiln gre z istim tokom, kar dokazujejo njihovi menuji, ki poudarjajo pomen lokalnega, sezonskega, domačega – s kulinaričnim spinom ali ne.
    • Pavus, Krištof, Na Griču, Skaručna, Majerija, Rizi Bizi so le ene izmed njih.
“Zdravo” je trendi. Kako se to vidi? Oglasi nas poučujejo na osnovnošolskem nivoju. Podjetja namreč vedo, da nas “zdravo” zanima, a nam manjka pravega razumevanja, kaj je to. Zmagala bodo torej tista podjetja, ki bodo “zdravo” razložila na preprost način in ponudila še preprostejšo rešitev.
  • Zagotovo ste že videli oglas za “piškote, ki so kot ustvarjeni za zajtrk.” Čisto po osnovnošolsko razloži nihanje inzulina po obroku. Promovirani piškotki so seveda najbolj preprosta rešitev, da si zagotovimo zajtrk, ki “nas bo nasitil vse do malice oz. kosila.”
  • Čistila so nekaj časa bolj poudarjala anti-bakterijsko učinkovitost kot karkoli drugega. Pretirano grafična razlaga tega benefita je vtisnjena v možgane vsakega izmed nas.
  • Trendi so lahko tudi nišni. Četudi bomo vse povprek govorili o zdravem in cenili BIO, se moramo zavedati, da je to ključna vrednota le za določene. Slovenci še vedno cenovno občutljiv narod. Plačali bomo naravno in BIO, če si bomo to lahko privoščili.
  • Poleg tega se ta trend v realnosti Slovencev kaže tudi kot vrtičkanje. Imeti domačo zelenjavo je za marsikoga neprecenljivo.
Maščobe so OK, sladkor ja fej in fuj! Saj se pomnite raziskave, ane?
  • S tem, ko smo premagali strah pred maščobami spet negujemo ljubezen do pravega masla, medtem ko margarine končno začenjajo svoj padec.
    • Za zmanjševanje strahu pred maščobami je za moje pojme zaslužna tudi Paleo dieta, ki je vedno bolj in bolj popularna oz. je pomoje trenutno kar na vrhuncu.
  • Sladkor je letos res doživel hudo leto in pozna se, da se ljudje vse bolj zavedajo, da jim lahko škodi. Nikakor pa se ta trend ne bo razširil na potrošniško maso.
    • Jogurti, sokovi in instant solatni prelivi, ki vsebujejo dodan sladkor, bodo pomoje vse manj popularni tudi v Sloveniji.
    • Verjamem tudi, da bo marsikdo dvakrat premislil, preden bo v kavo stresel tiste 3 g sladkorja. Dvomim pa, da se bo potrošniška masa odpovedala sladicam, torticam, sladoletu itd.
    • Če vprašate mene, je sladkor tabuiziran predvsem pri “helath freakih” in tistih, ki so na dieti. 

Ključni trendi po The New Nutrition Business

trendi food 2015

Komentiraj