Marketing Prebliski

Naj vrag vzame prodajalce brez zgodb

zvezda 2013-03-08 12.22.52
Avtor: manjauz

Marketing … Zadnja leta je bila ta beseda v mojem besednjaku tesno povezana z nečim pozitivnim, pomembnim, vsebinsko bogatim. Šlo je za nekakšno “filozofijo” podjetja, ki je s svojo prakso seveda podpirala cilj podjetja – prodajo in dobiček – a hkrati skrbela za dobrobit ljudi, za dodano vrednost, zgodbe, vsebino in to, da je podjetje ljudem ponudilo to, kar želijo in potrebujejo, tako kot želijo in potrebujejo.

No, življenje me je pripeljalo v situacijo in okolje, kjer je cilj podjetja glasnejši od tega markerinškega. Tu se poraja marketing, ki mi je še … nekoliko tuj. “Sell, sell, sell,” bije njegovo srce.

Pa sem začela razmišljati.

Ne delam si utvar, da marketing v svojem bistvu od samega štarta ni vedno gledal na dobiček. Prodajalec sredi starogrške agore je vedno vpil svojo ponudbo zato, da jo bo prodal.

Res je. Ta glasni stric, ki je verjetno dodobra spominjal na današnje branjevke, ki se s svojimi dobrimi korenčki in sladkimi jabolki nesramno derejo za nami, je prodajal, prodajal, prodajal.

A ta stric ni imel številne konkurence, poleg tega pa tudi ni prodajal stvari, ki jih ljudje ne bi nujno potrebovali. Prodajal je točno tisto, kar so ljudje potrebovali in s tem tudi želeli.
Če izdelki niso bili kakovostni, če so fige napadli črvi, če se je vino skisalo in če je bila vrv preperela, se je s prodajo lahko obrisal pod nosom.

Lahko torej povzamemo:
Prodajaj, prodajaj, prodajaj, a zgolj kakovostno robo. In tisto, kar ljudje res potrebujejo. Drugače boš potreboval tudi zgodbo.

Pa se vrnimo k stricu sredi agore. Če rečemo, da zgodbe ni imel, bi mu delali krivico. On sam je bil zgodba. Pravi trgovec je videl svet. Preplul ga je!

Pomaranče so zato prišle z zgodbo o španski pokrajini, osla mu je dala ovdovela Grkinja, ki ga ni več potrebovala.
In dodana vrednost? Rekla bom samo to. Še branjevka ve, da si redna in pa zapravljiva stranka zaslužita tiste 3 češpe viška …

Zgodba in dodana vrednost sta torej že od samega začetka tesno povezani z marketingom. Ne izkrivljajmo torej te besede.

Do prave oblike marketinga pa torej lepo počasi – kolikor agresivno se dereš in prodajaš, prodajaš, prodajaš, toliko predano kuj zgodbe in dodano vrednost svojih izdelkov in blagovne znamke.

Drugače te naj vrag pocitra, pa še tvojega osla naj vzame!

Komentiraj